افسردگیسلامت روان

شایع ترین علت های افسردگی در بین مردم را بشناسید | انواع افسردگی ها

افسردگی یکی از بیماری های روحی است که در جامعه گستردگی زیادی دارد. بر اساس آمار بهداشت جهانی، 350 میلیون نفر در جهان از افسردگی رنج می برند. با توجه به اهمیت افسردگی، داشتن اطلاعات لازم در مورد علائم افسردگی، راه های پیشگیری و همچنین راه های درمان افسردگی بسیار ضروری می باشد. ما در این مطلب علاوه بر معرفی انواع افسردگی ها، شایع ترین علت های افسردگی در بین مردم را هم مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع افسردگی ها را بهتر بشناسید

ببیماری افسردگی با توجه به شدت و تاثیرات روحی و جسمی آن، به انواع مختلفی تقسیم می شود. بر اساس نوع افسردگی راه درمان و پزشک مورد نیاز هم متفاوت می باشد.

افسردگی ماژور ( Major ) : افسردگی ماژور ( Majorشایع ترین نوع افسردگی در بین افراد می باشد که بیمار در آن احساس شدید غم، کمبود انرژی و عدم تمرکز دارد. افسردگی ماژور علائم و درمان های متعددی دارد که در مطالب بعد مفصل آن را  بررسی می کینم .

دیستایمیا ( Dysthymia ) : دیستایمیا ( Dysthymia ) نوعی افسردگی بلند مدت است که طول بیماری تا یک سال نیز ممکن است ادامه داشته باشد. این بیماری با علائمی همچون تغییرات خلقی، کم خوابی و کم اشتهایی در افراد ظاهر می شود.

افسردگی پس از زایمان : همانطور که از اسم این افسردگی معلوم است این افسردگی بعد از زایمان برای مادران به وجود می آید. توجه داشته باشید که این نوع افسردگی اساسا همراه با احساس غم و ناراحتی می باشد.

افسردگی فصلی : این نوع افسردگی معمولا در فصل زمستان و به دلیل کمبود آفتاب و تغییرات آب و هوایی رخ می دهد. در این حالت شخص کم فعالیت و بی حال می شود.این بیماری معمولا با اضطراب،کم تحرکی،اضافه وزن و تحریک پذیری بالا همراه می شود.فتاآف

افسردگی آتیپیک ( Atypical ) : افسردگی آتیپیک با تحریک پذیری و احساس سنگینی دست و پا همراه می باشد.

افسردگی سایکوتیک : سایکوتیک یک نوع روان پریشی می باشد که منجر به ایجاد تفکرات بی منطق و هذیان گویی می شود.

اختلال دو قطبی : اختلال دو قطبی یا شیدایی به عدم ثبات حالات روحی گفته می شود.

شایع ترین علت های افسردگی در بین مردم

طبق تحقیقات انجام شده افسردگی رابطه مستقیمی با رویارویی عوامل اضطراب زا دارد. افسردگی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه این مطلب به شایع ترین دلایل افسردگی می پردازیم.

تنهایی : تنهایی یکی از عوامل اصلی افسردگی می باشد. این عامل در بین سالمندان شیوع بیشتری دارد.

از دست دادن عزیزان : از دست دادن عزیزان به عنوان عامل اضطراب زا یکی از عوامل افسردگی می تواند باشد.

ناکامی اقتصادی : مشکلات اقتصادی مانند بیکاری یا ورشکستگی اشخاص را در موضع اضطراب و افسردگی قرار می دهد.

علاوه بر این موارد، هر عاملی که باعث ایجاد استرس و اضطراب در شخص شود می تواند منجر به افسردگی شود.

افسردگی یک بیماری روحی شایع در بین جامعه می باشد. طبق آمار سازمان جهانی 350 میلیون نفر در جهان درگیر این بیماری هستند. با کسب اطلاعات لازم از انواع افسردگی، علائم و علل ایجاد، می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد. شما در مطلب علائم و نشانه های مهم افسردگی هم می توانید علائم این بیماری را مطالعه کنید.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !